Al 25.800 klanten zijn vertrokken bij Telenet

Al 25.800 klanten zijn vertrokken bij Telenet

SHARE

Vandaag maakte Telenet in alle vroegte de resultaten bekend van het vierde kwartaal van 2014. Niet minder dan 25.800 klanten haakten al af (tot en met 31 december 2014).

Het is overduidelijk dat velen op zoek gaan naar gunstiger alternatieven voor de dure prijzen van de Amerikaanse kabelreus. Het aantal klanten dat sinds 1 januari de overstap maakte naar gunstiger aanbiedingen is in deze cijfers nog niet meegerekend.

Alleen al sinds 30 september 2014 haakten 7.100 klanten af voor “analoge en digitale basiskabel-tv”. Dat aantal was in de laatste maanden van 2014 hoger dan het gemiddelde van de voorgaande 9 maanden. Dit wordt vooral toegeschreven aan steeds meer klanten die de weg vinden naar ‘OTT platformen’. Dit zijn diensten zoals Stievie en Netflix die het voor steeds meer consumenten onnodig maken om nog veel te betalen voor digitale tv of de dure bundels inruilen voor oplossingen die voordeliger zijn.

“Het totale aantal abonnees voor analoge en digitale basiskabel-tv liep met 7.100 terug van 2.073.800 op 30 september 2014 tot 2.066.700 op 31 december 2014. Het organische nettoverlies van abonnees in het vierde kwartaal 2014 was iets hoger dan het gemiddelde verloop in de eerste drie kwartalen van 2014, wat toe te schrijven was aan de hevige concurrentie, gekenmerkt door de beschikbaarheid van andere digitale en over-the-top-platforms (“OTT”) in onze markt.”

Ook de mobiele telefonie afdeling van Telenet krijgt het moeilijk om klanten te winnen door de interessante aanbiedingen van concurrenten.

“De nettogroei vertraagde van het aantal mobiele- telefonieabonnees met een post-paidabonnement in het vierde kwartaal 2014 als gevolg van de hevige concurrentie die werd gekenmerkt door zeer scherp geprijsde abonnementen met gesubsidieerde gsm’s en andere tijdelijke kortingen die door onze directe concurrenten werden aangeboden.”

Meer informatie:
Stievie  –  www.stievie.be
Netflix  –  www.netflix.be
Beiden zijn 1 maand gratis uit te proberen. Zo kan je ook zelf zien als het voor jou een waardig alternatief kan zijn op de dure oplossingen van Telenet.

Zie ook het volledige persbericht van Telenet:
http://hugin.info/136600/R/1893793/671147.pdf