Telenet verliest 25.800 klanten

Telenet verliest 25.800 klanten

SHARE

Uit het persbericht van Telenet gisteren, bleek dat het Amerikaanse kabelbedrijf maar liefst 25.800 klanten verloor in 2014. Zie onderaan de bron uit het persbericht van Telenet.

Is dit een gevolg van de aanhoudende prijsverhogingen die men systematisch blijft doorvoeren? Of is het een teken dat Telenet het steeds moeilijker krijgt om op te wegen tegen de inhaalbewegingen die Proximus en andere operatoren doen op vlak van snelheid en kwaliteit?

Volgens de feedback die we vaak krijgen is één van de belangrijkste redenen waarom mensen overstappen, het feit dat er bij andere operatoren veel minder limieten zijn. Althans, je wordt bij het bereiken van bepaalde niveaus niet verplicht om de achterhaalde dure volumeblokken bij te kopen. (die dan nog eens blijven doorlopen als je ze niet zelf terug stopzet en vaak voor dure en onaangename verrassingen zorgen)

Het aantal nieuwe klanten voor mobiele telefonie bij Telenet ligt eveneens een stuk lager dan wat analisten hadden verwacht. Volgens de CEO is dit een gevolg van de hevige concurrentie in deze markt.

Proximus lanceerde intussen ook mobiele abonnementen die nauwelijks verschillen van het aanbod van Telenet. Het blijft natuurlijk moeilijk vergelijken aangezien Telenet een ‘virtuele operator’ is die de diensten van Mobistar doorverkoopt onder een eigen merk.

klantenverlies-telenet-pb