Tips, getuigenissen en handleiding om korting te bekomen bij Telenet

Tips, getuigenissen en handleiding om korting te bekomen bij Telenet

SHARE

Nadat recent talloze Telenet-klanten kortingen kregen na het bellen van de klantendienst, bleek dat vooral wie mondig genoeg is of bleef volhouden de kortingen krijgt. Hierop werd Telenet door duizenden klanten in gebreke gesteld om de discriminerende kortingen aan de kaak te stellen bij het management van Telenet.

Via deze link en onderaan deze pagina vind je een greep uit de ontvangen getuigenissen nadat de CEO van Telenet het toekennen van kortingen eerder ontkende.

Een greep uit de vaak ontvangen tips om een korting te bekomen bij Telenet

  • – Benadruk hoe trouw je altijd bent geweest en tegen de discriminatie bent
  • – Wees specifiek, verwijs naar 5€ per maand / 1 jaar gratis digicorder
  • – Neem de getuigenissen op deze site erbij, lees ze voor en rek tijd
  • – Blijf proberen en geef niet op na 1 poging, het is gratis
  • – Veel hangt af van wie je aan de lijn krijgt, deel ervaringen met elkaar.
  • – Probeer de verschillende gratis nummers en hou vol tot je korting krijgt
    (0800 66 350 / 0800 66 666 / 0800 60 810 / 0800 66 046 / …)
    – Vraag naar een verantwoordelijke als je niets krijgt
  • – Neem concrete alternatieve aanbiedingen bij de hand
    – Informeer in je omgeving welke medewerkers korting gaven
    – Zeg (desnoods tijdelijk) een dienst stop die je weinig gebruikt- Laat je vooral niet afschepen met uitvluchten of praatjes

Heb je zelf extra tips of ervaringen? Deel ze gerust onderaan deze pagina! 

 

Handleiding gemaakt door 1 van de leden

Hieronder vind je een handleiding/stappenplan om korting te bekomen bij Telenet.
Deze handleiding werd opgesteld door 1 van de leden en op verzoek gedeeld met jullie.

1. Bereid uzelf voor

Vergelijk uw eigen Telenet factuur met minstens één andere concurrent.
In mijn geval heb ik Basic internet, Digitale TV met 2 decoders, Extra optie Sporting Telenet, en 1 King gsm abonnement… In totaal betaal ik hiervoor ruim 94euro per maand.

Deze Telenet-factuur heb ik vergeleken met prijzen van de Proximus-website.

Hieruit bleek dat ik voor exact hetzelfde (Basic internet, Digitale TV met 2 decoders, Voetbal, en 1 GSM abonnement) maar liefst 12,14euro per maand zou kunnen besparen. Op jaarbasis ben ik bij Proximus dus 145,68euro goedkoper!

Zoek ook informatie over de promoties/kortingen die nieuwe Telenet klanten krijgen, en haal dit ook even aan tijdens uw gesprek, indien nodig.

 2. Bel naar het GRATIS nummer 0800 66 666

  • Volg deze keuzeopties:

– “Wilt u een Telenet dienst bestellen, aanpassen of opzeggen, Druk 1

– “Wilt u een of meerdere Telenet diensten opzeggen, Druk 2

– “Gaat het om een andere reden, druk 2

 

3. Wees duidelijk maar beleefd

Ik zei: “Hallo met [NAAM], ik ben al jaren trouwe Telenet klant, maar gisteren is er een medewerker van Proximus langsgekomen en die heeft mij een offerte gemaakt. Hier zou ik [BEDRAG] betalen voor exact dezelfde diensten, waar ik bij u maar liefst [HOGER BEDRAG] voor betaal.

Dit is [XX euro] per maand goedkoper, op jaarbasis is dit maar liefst [XXX euro].

Ik zou graag eerst bij jullie willen informeren als u mij een nieuw voorstel zou willen aanbieden, of een extra korting kan geven.

De reactie van de Telenet medewerker: “Wat vind u het belangrijkste, de prijs of de kwaliteit ?”

Mijn antwoord:” Een combinatie van beide, de prijs/kwaliteitsverhouding moet goed zitten.”

De Telenet-medewerker bleef deze vraag herhalen: “Maar als u écht moest kiezen tussen prijs kwaliteit, wat kiest u dan ?”

Mijn antwoord: “Zowel prijs als kwaliteit vind ik even belangrijk. Proximus bied me exact dezelfde producten, maar aan een goedkopere prijs.”

De Telenet medewerker zei dat “ik vrij ben om weg te gaan en om voor een concurrent te kiezen. Ze zei/vroeg ook als ik tevreden ben van Telenet, omdat ik al zolang klant was.”

Hierop antwoorde ik bevestigend; “Ja ik ben tevreden van Telenet, daarom neem ik eerst contact met jullie op om te kijken als u mij een nieuw voorstel of een extra korting kan aanbieden.

Ik vind [XX euro / maand of XXX euro / jaar] toch een groot prijsverschil. De kwaliteit bij [CONCURRENT] is ook evenwaardig als bij Telenet.”

Telenet medewerker: “Ah bon, en krijgt u bij Proximus ook een gratis TV ?”

Ik: “Nee hoezo ?”

Telenet medewerker: “Omdat de vorige beller bij Proximus wél een gratis TV kreeg aangeboden bij zijn nieuw abonnement. Maar bon, ik kan niets extra’s voor u doen. U heeft reeds de goedkoopste formules met basic internet en het goedkoopste King abonnement.

Ik: “Ah ok, dat maakt voor mij niet uit, ik heb al een grote TV. Maar Proximus is wél [XXeuro per maand] goedkoper. En ik krijg zelfs 50GB meer internetverbruik dan bij jullie”

De Telenet medewerker: “Wij kunnen u geen extra dataverbruik geven en geen 12euro per maand korting. Maar als wij u een geste doen en u een tijdelijke extra korting geven, wilt u dan klant blijven ?

Mijn antwoord: “Als u het prijsverschil tussen u en Proximus kan verkleinen, dan wil ik dit wel overwegen. Wat kan u mij aanbieden ?”

Telenet heeft me uiteindelijk enkele mogelijkheden aangeboden, namelijk

* 6 maanden geen huur meer betalen voor 1 digicorder (twv 6x 8,70euro)

OF

* Voorstel 6 maanden lang 11euro korting op Sporting Telenet (twv 6x 11euro)

OF

* Voorstel om mij 3 maanden gratis Sporting telenet te geven (twv. 3x 21,95euro)

OF

*Voorstel 4 maanden gratis de extra optie ‘Play’ (twv 4,95euro per maand)

Ik vroeg als men 2 van deze kortingen kon combineren.
Blijkbaar kan men via hun systeem maar één korting aanbieden.

4. Rek het gesprek zo lang mogelijk, totdat u tevreden bent.

0800/66 666 is een gratis nummer en dit kost u niets. Voor Telenet kost dit wél geld & tijd. Hoe langer de medewerker met u bezig is, hoe minder tijd deze heeft voor andere klanten. Waardoor men uiteindelijk geneigd zal zijn om u toch een korting aan te bieden.

Mijn gesprek heeft uiteindelijk 20 minuten geduurd voordat ik tevreden was met een van de aangeboden kortingen.

5. Geen korting gekregen ? Herhaal stappen 1 t.e.m 5

Zeg dat u nog even zal nadenken over wat u gaat doen en hang op. Probeer enkele minuten later nog eens opnieuw. Veel heeft te maken met wié u juist heeft gesproken. De ene persoon geeft blijkbaar sneller kortingen dan de ander.

 

Blijf getuigenissen delen

Hieronder kan je, desgewenst anoniem, laten weten hoe je welke korting hebt kunnen bekomen of wat je precies deed om een korting te krijgen.

Een greep uit enkele getuigenissen

Om privacy redenen publiceren we getuigenissen die we ontvangen zonder naam.
Hieronder kan je ook zelf je ervaringen blijven doorsturen.
We vermelden nergens je naam of andere gegevens!

– Ik heb recentelijk geen korting ontvangen, maar heb wel back-end gewerkt bij Telenet en de kortingen zelf goedgekeurd. Klagen werkt wel degelijk, want ze hebben er zelfs een dienst Retention voor opgericht!!

– Klachtmail op site telenet, waarna ik opgebeld werd om naar mijn probleem te luisteren.
De operator zei dat korting geven niet tot het beleid hoort, dat dit enkel bij problemen zo is, maar dat hij zou liegen als hij zou zeggen dat het toch niet gebeurt dat er zomaar kortingen gegeven zouden worden.

– Juist gebeld als trouwe klant sinds 1989 en door deze getuigenissen.
Ik krijg 1 jaar gratis (aan de nieuwe huurprijs) huur digicorder, dit via een beschaafd gesprek aan de telefoon en een vriendelijke Telenet medewerker.
Dat is toch 12 x +/- € 8,00 en dat kan tellen in deze tijden van besparen.
Ik wil langs deze weg de initiatiefnemer(s) van deze site bedanken en ik zou zeggen “meer van dat”. Samen staan we sterk.

– Ik belde met de klantendienst omdat een vriend van mij gebeld had om een korting te bekomen (en gekregen!).  Gebeld naar de klantendienst en gevraagd naar de afdeling die hij hierbij kon helpen.  Ik denk dat het customer relations of customer care is.  Werd daar vriendelijk verder geholpen en kreeg 5€ per maand korting gedurende 12 maanden.
Let op!  Het is best mogelijk dat je meerdere keren moet bellen.  Sommige mensen van de Telenet helpdesk doen soms alsof ze van niets weten!

– Gebeld en gezegd dat ik een afspraak had met de concurenten en heb toen gezegd dat ik hun een voorstel wilden laten doen. 1 jaar gratis digicorder en 5 euro per maand korting gekregen.

– Zoals telefonisch afgesproken kan ik u een voorstel doen van 5 € korting gedurende 12 maanden. Indien u hier wenst op in te gaan, mag u steeds op deze mail antwoorden. Indien u dit telefonisch wenst te bespreken kan u ons bereiken op 0800/60810.

– Kreeg zojuist korting van € 5,00/mnd gedurende 12 maanden, zogezegd NIET omdat ik kloeg over prijsverhoging maar omdat ik een PERFECTE klant ben die nooit reclameert, nog nooit een promotie kreeg en zijn facturen op tijd betaal… (20 jaar klant en een doorzettingtelefoontje van 35 min).

– Ik stuurde eergisteren een (beleefd) mailtje naar Telenet om mijn telleurstelling over hun manier van werken te uiten. Vandaag hebben ze mij opgebeld en een korting van €5 voorgesteld gedurende een jaar op mijn Whop abonnement. Een mooie geste maar jammer dat je dit alleen maar krijgt als je persoonlijk gaat klagen.

–  Ik ben opgebeld geweest .. ik heb gezegd dat ik al 12 j klant ben en nog nooit iets van promoties kreeg .. nu heb ik 1 jaar gratis huur digicorder

– Geachte, als Telenet probeert te ontkennen dat ze kortingen aanbiedt aan klanten die wensen weg te gaan dan liegen ze. Wij hebben de petitie ondertekend net als dat we geïnteresseerd waren in de groepsofferte. Tevens hebben wij Telenet hiervan vriendelijk op de hoogte gebracht. Enkele weken later zijn zij een campagne gestart waarin ze duidelijk doelgericht klanten zelf opbelde en onder het mom dat ze trouwe klanten wilden belonen. Concreet hebben we een Viva box van 25 euro ontvangen en werd ons 12 maanden een korting van 5 euro beloofd met als argument dat deze hoger is dan hun prijsstijging. Het feit dat dit argument aangehaald werd, bewijst overduidelijk dat deze actie alleen als doel had klagers en eventueel vertrekkende klanten toch nog aan te moedigen zich te bedenken. Gezien de doelgerichte actie is er mijn inziens effectief sprake van discriminatie tov de zwijgende klanten. Inmiddels zijn we bij Proximus klant geworden omdat we genoeg hebben van het machtsmisbruik en oneerlijkheid bij Telenet en besparen we ruim 40 euro bij proximus. Tevens heeft Telenet na perfecte inlevering van de decoders de arrogantie om ze op de facturering na datum inlevering aan 300 euro aan te rekenen. Bewijs Telenet is corrupt.

– Een korting gekregen van 8.25 euro per maand. Al meer dan 10jaar klant.

– Net gebeld, onze mening geformuleerd en ons alternatieve concurrent aangehaald… resultaat: overgeschakeld naar basic internet, vaste telefonie opgezegd en 1 jaar gratis huur.

– Na een eerste mail probeerden ze me af te wimpelen, na een tweede mail (als antwoord op hun mail) hebben ze me gebeld. Ik kwam niet in aanmerking voor een korting…heb letterlijk gevraagd waarom sommige mensen wel en anderen niet. Pas dan bleek het mogelijk om de huur van de digicorder voor 6 maanden weg te laten. Een besparing van 8,… euro voor 6 maanden compenseert de 3,99 euro prijsstijging voor dit jaar. Aandringen dus

– Ik heb een korting gekregen van 5eur/m gedurende 12m op mijn internet.

– Ik kon de huurprijs van de hd digirecorder gratis krijgen voor een jaar

– Juist gebeld als trouwe klant sinds hun prille jeugd, heel vriendelijke dame aan de lijn, krijg eveneens 1 jaar gratis (aan de nieuwe huurprijs) huur digicorder. Mijn beslissing is snel gemaakt dus, zo hebben ze weeral een klant kunnen behouden.

– Ik kreeg een jaar gratis digitale tv en een waardebon van 100€ om te gebruiken in een telenet center

– Ik heb daarnet gebeld en heb nu dus ook voor 12 maanden 5 euro/maand korting gekregen. Doen dus!

– Via Facebook gevraagd mij te contacteren via mijn gsmnummer. Hebben dit gedaan en heb 12 maand korting van 8,45 euro (huur digicorder).

– Gebeld en 5 euro korting per maand gekregen .

– Ik heb gewoon gebeld en gezegd da ik over zou stappen naar belgacom als ze niks konden geven als compensatie. En krijg nu 1 jaar gratis huur digibox, 5 euro per maand korting en 6 maanden gratis prime

–  Toen ik gaan “klagen” ben hebben ze me 5 € korting de maand beloofd .

–  Ik heb gebeld voor te zeggen dat ik ging overstappen. Ze vroegen waarom. Kzeg door de prijsverhoging. Hij wou me direct een korting van 5€ de maand geven.

– Ik kreeg 2 maand Rio gratis aangeboden omdat ik deze wilde opzeggen omwille van Netflix

– Wij hebben een jaar gratis digibox gekregen,wij huren die namelijk. Das dus een korting van ongeveer 8,5 euro per maand.

– 5 euro korting per maand, dit voor een jaar lang. En dit wel degelijk nadat ik m’n beklag had gedaan via Facebook en Telenet mij heeft opgebeld.

– Moet 12 maanden mijn huur digicorder niet betalen.

– Ik heb korting gekregen door mee te delen dat ik alles op wil zeggen en opnieuw aanvragen op naam van mijn partner. Als nieuwe klant zou in 1 jaar lang 8,35€/ maand korting krijgen. Maar de telenet medewerker gaf me deze korting direct en zonder aarzelen. Lukt eigenlijk altijd.

– Juist 1 jaar gratis huur digicorder gekregen door te bellen.

– Ik heb mijn korting gehad; 2 maand gratis telefonie twv 20.95 euro

– Ik ben bij de eerste telenetklanten en heb ook een voorstel gekregen , 5€ elke maand ,1 jaar lang .

– Ik heb vorige week zelf contact opgenomen met Telenet en heb een jaar gratis huur van de digicorder en 5€ per maand extra korting een jaar lang.

– 1 jaar gratis digicorder al met een simpele melding dat het mij niet aanstaat dat ze de abo’s gaan opslaan

– Ik heb een boze mail gestuurd en op het einde met de mededeling dat ik naar een goedkopere provider ga overstappen.  Enkele dagen daarna kreeg ik telefoon van een telenetmedewerker met het voorstel om 5€ korting toe te kennen gedurende 12 maanden omdat ze het spijtig zouden vinden dat een trouwe klant zou opstappen omwille de prijsverhoging.

– Telenet heeft me 2x gebeld na mijn klacht op hun facebook bladzijde.
En toen ik gefundeerd reclameerde waarom en dat ik weg zou gaan kreeg ik de korting.

– Ik had gebeld om mijn beklag te doen over de prijsverhoging en het enigste dat ik kon doen was opzeggen. de volgende dag zei een collega me : je moet naar telenet bellen en klagen, ik heb een jaar gratis huur digicorder. ik teruggebeld, gevraagd of de ene klant meer waard was dan de andere… ah nee mevrouw, iedereen gelijk. ah ja? dan geef je mij ook maar een jaar gratis digicorder. en ik heb het gekregen…

– Ik krijg 4,7€ korting voor 1 jaar op de huur van 2 digicorders. Verkregen na een klachtmail.

– Gratis huur digibox…  gebeld en gevraagd en gekregen

– Ze hebben me opgebeld voor een korte enquête, daarna 5€ korting gekregen voor 1 jaar.

– Heb deze morgen gebeld met Telenet en heb de volgende kortingen bekomen;
1. 8,35€ gedurende 1 jaar op de huur van een digicorder.
2. 5€ korting op Sporting Telenet.
3. 5€ gratis belwaarde als ik een gsm met Pay&Go verwissel voor een abonnement bij Telenet “verbruik volgens gebruik”. Dit is in feite de activatiekost van 5€ die ze u op die manier terug geven.

Om te voldoen aan die 3 voorwaarden moest ik wel mijn pakket aanpassen, vaste telefonie werd er bijgevoegd maar daar ik die toch niet gebruik kost die vaste telefonie me niets, ook geen activatiekost.

Heb ook een bevestiging per mail gevraagd en die zal me vandaag nog verstuurd worden. De aangepaste afrekening zal ik ook doorsturen naar info@iklaatmenietpluimen.be.

Misschien nog een pikant detail; de vrouw die ik aan de lijn had was nog maar net (toevallig zei ze) op de site www.iklaatmenietpluimen.be geweest. Ze zijn dus zeker op de hoogte van onze acties.

– Ik kloeg dat het zo duur was bij de klantendienst, en dat nieuwe klanten altijd cadeautjes kregen en trouwe jarenlange klanten niks. Ik kreeg geen korting, maar wel…. een boeket bloemen!

–  Ik vroeg of er een goedkopere optie was voor mijn pakket en kreeg korting van 4 euro per maand en 1 jaar gratis huur van de digicorder.

– Ik ben na het lezen van deze willekeur en discriminatie tgo bestaande klanten maar wat blij dat ik naar proximus ben overgestapt met 24 maanden korting van 8 euro bovenop hun al goedkoper tarief! Ik was nochtans al klant (whoppa, rio, vaste telefoon, 2 gsm’s,…) sinds het begin maar toen zaten nog mensen met gezond verstand aan de top ipv Amerikanen die ons komen leegmelken. (voetbal inbegrepen in basispakket !)

– Ik heb een beleefd mailtje naar Telenet gestuurd om te zeggen dat ik teleurgesteld was omdat ik in december ben overgeschakeld naar Whop en dus niet dezelfde korting kreeg als de klanten die overstapten in januari. Ik heb niet gedreigd om op te stappen, gewoon gevraagd of ik ook die korting kon krijgen. Ik heb intussen 2 telefoons gekregen van Telenet: eentje om te zeggen dat ze me de korting van de soldenactie zullen geven (12 maanden lang, 8,35 euro) en eentje om mijn pakket te overlopen en te kijken of het ergens voordeliger kon (wat niet het geval was). Door de korting en de overschakeling betaal ik nu ongeveer 20 euro minder per maand. Daarvoor had ik een Fibernet Shake.