Topmannen Telenet reageren op onze acties via de media

Topmannen Telenet reageren op onze acties via de media

SHARE

Ook de topmannen van Telenet kunnen niet langer om jullie heen en mengen zich in de discussie over het protest tegen de prijsverhogingen die hun bedrijf morgen doorvoert. Bert De Graeve (voorzitter raad van bestuur Telenet) verklaart vandaag in De Tijd:

Een Belg verkiest nu eenmaal een BMW boven een Citroën.
We worden al te vaak bestempeld als te duur, maar weet je, in België rijden nu eenmaal meer BMW’s en in Frankrijk meer Citroëns.
Bron: De Tijd (artikel nog niet op de website)

Ook de CEO van Telenet, John Porter, kwam de laatste dagen uitgebreid in de media.
Vooral de massaal aangeklaagde korting aanpak, nadat duizenden klanten Telenet in gebreke stelden, werd door de pers stevig op de korrel genomen.

john porterGrote baas Telenet wijst 100.000 boze klanten keihard af
“Waarom zou je een speciale behandeling moeten krijgen omdat je een Facebookpagina ondertekent? Zo kan iedereen – ouderen, slechtzienden, jonge gezinnen – een reden vinden om een speciale behandeling te krijgen. En waar eindigt het dan?” John Porter haalt in Het Laatste Nieuws hard uit naar z’n boze klanten.”

“Nochtans zijn die klanten niet begonnen met het protest omwille van ‘speciale verandering’ of ‘voorkeursbehandeling’, maar omwille van een prijsverhoging. En het protest neemt indrukwekkende vormen aan.”

“De protesteerders waren de afgelopen dagen boos omdat Telenet in de groep van 100.000 individuele klanten opzocht en hen probeerde af te kopen met plotse kortingen. “Wie klaagt bij de klantendienst van Telenet of reageert op sociale media en mondig genoeg is, krijgt een jaar lang 5€ of 8,35€ korting of huurt een jaar lang de Digicorder gratis. Mensen die niet mondig of assertief genoeg zijn vallen uit de boot. Ook klanten die geen contact opnemen en de goedgelovige Telenet-klanten grijpen zo naast de willekeurige korting van veelal 60€ per jaar”
Bron: Newsmonkey

quote john porterEr kwam ook deze reactie in De Standaard en Het Nieuwsblad: Er is altijd een groep van klanten die vinden dat ze een speciale behandeling verdienen.

Meneer Porter, Wij vragen helemaal geen speciale behandeling. We komen met meer dan 100.000 Telenet-klanten op voor de belangen van elke Telenet-klant. Op geen enkele manier vragen we een voorkeursbehandeling,  integendeel. Voorbeeld daarvan zijn de duizenden ingebrekestellingen die afgelopen week werden verstuurd om precies de individuele kortingen aan te klagen.

Laat het duidelijk zijn dat we de wens van 99% van de leden zullen respecteren. Het protest zal zo nodig verder opgedreven worden om de onrechtvaardige prijsverhoging tegen te gaan. Niet omdat we een voorkeursbehandeling willen maar om voor elke Telenet-klant deze onrechtvaardigheid te bestrijden. (zie ook het overzicht met tegenstrijdigheden dat eerder deze week aan de heer Porter werd bezorgd: De grootste tegenstrijdigheden met de prijsverhoging van Telenet)

Bovendien vindt 91% van de bevraagde Telenet-klanten de korting aanpak discriminerend en is het absurd om te stellen dat we zouden een ‘voorkeursbehandeling’ vragen.