Home Geen categorie Argumenten tegen de prijsverhoging

Argumenten tegen de prijsverhoging

Vaak gehoorde argumenten tegen de prijsverhoging

  • De prijzen liggen zonder verhoging al tot 40% hoger dan in buurlanden
  • Er zijn volop besparingen en iedereen moet inspanningen doen
  • Alle consumenten slaan een indexering over en Telenet verhoogt 5%
  • Er wordt innovatie voorgehouden die geen innovatie is (bv king & kong)
  • Klanten draaien op voor bv de overname van VIER en VIJF door Telenet
  • Velen hebben geen anderen keuze dan de kabel voor hun internet
  • Telenet maakt zonder prijsverhoging al enorme winsten
  • Inflatie draait rond het nulpunt en bedrijven krijgen steunmaatregelen
  • Telenet maakt concurrentie op de kabel onmogelijk om monopolie te behouden
  • Er worden miljarden belastingen ontweken via fiscale constructies
  • Gigantische bedragen worden aan de aandeelhouders uitgekeerd

Je kan ook jouw argumenten tegen de prijsverhoging van Telenet versturen per e-mail naar management@staff.telenet.be
Voel je vrij om info@iklaatmenietpluimen.be in kopie te zetten.

Hieronder kan je ook jouw mening kwijt.
Je e-mail adres wordt nergens gepubliceerd.

 

Greep uit de argumenten tegen de prijsverhoging van Telenet

Omdat zogenaamde “inovatie” ronduit een belachelijk excuus is om ons extra te laten betalen. Het bedrag kan mij weinig schelen hierdoor zal ik zeker niet minder hoeven te eten. Maar Telenet heeft onlangs weer een flink miljard in hun aandeelhouders geïnvesteerd en hier krijgen wij (vanzelfsprekend) niets over te horen.

Ik heb zelf een jaar voor telenet gewerkt en om eerlijk te zijn, dit is gewoonweg
een maffiabende, excuses voor de negatieve benaming maar geavanceerdere woordenschat voor dit soort praktijken kan ik niet bedenken. Met de kabel hebben ze duizenden agenten er mensen van laten overtuigen dat dit voor extra bandbreedte was,
DIT IS TECHNISCH LARIE EN APEKOOL!!!!! Men heeft zenders van de kabel genomen met fascistische bedoelingen om hun kabelklanten digitaal te laten kijken. Gezien geen enkele andere operator zonder coax dergelijk product als tv kon leveren was dit een slimme zet en deze onzin blijft maar door en door gaan! EN DAAROM wil ik geen prijsverhoging.

 

– omdat in België reeds de hoogste Telecom-prijzen van Europa gangbaar zijn;
– omdat Telenet in deze op een bijzonder arrogante wijze te werk gaat en niet het minste respect vertoont voor zijn klanten;
– omdat Telenet zijn klanten in hun gezicht uitlacht: “Wil je niet betalen, ga dan elders…”;
– omdat Telenet zich beter eerst zou bezighouden met mogelijkheden tot verlaging van het abonnementsgeld zoals het mogelijk maken van een klantenspecifiek zenderaanbod (want wie heeft nu in totaal al die 69 zenders nodig?);
– omdat ook onze vaste telefoonlijn meer niet dan wel functioneert sinds we Telenet hebben en Telenet dus niet al te hoog moeten oplopen met zijn producten;
– omdat een ongepast arrogant gedrag van om het even welk bedrijf door geen enkele klant getolereerd mag worden.
Laat ons hopen dat echte concurrentie binnenkort mogelijk is en dat de klanten dan niet zullen vergeten zijn hoe Telenet hen in 2015 een prijsverhoging in het strot geramd heeft.

 

Recent zijn we nog moeten overgaan tot een verplicht huren van hd digicorder omdat het oude aangekochte toestel ter waarde van 300 euro niet meer ondersteund werd.   Nu worden we jammer genoeg alweer geconfronteerd met stijgingen….  Ik ben dan ook bereid om een stap naar een andere provider te overwegen als deze een beter voorstel formuleren.
Ik heb niet de indruk dat telenet overweegt om een voorstel te formuleren voor de ongewenste zaken van de laatste maanden en dit stoort me wel…

 

We altijd meer en meer toepassingen krijgen wat we niet vragen. Alleen Telenet wordt daar beter van. Die bestuurslden hebben ook NOOIT genoeg. Altijd maar meer en meer winst willen ze maken op de kap van de consument.

 

Noch de lonen, noch de technologie in prijs is gestegen. De kwaliteit van digitale TV is in het najaar fors achteruitgegaan (blokjes in het beeld), zodat wij soms overschakelen op het analoge beeld, waar dit probleem niet voorkomt. De prijs van digitale TV evenals analoge TV overtreft reeds de concurrentie, en het analoge aanbod wordt afgebouwd , maar blijft evenveel kosten. Een prijsverhoging kan niet.

 

Onderschat de kracht van de consument niet. Zie maar naar Electrabel. Dankzij de beperkte concurrentie kunnen jullie het misschien nog een paar jaar uitzingen in een comfortabele zetel, maar weet dat als jullie niets doen er een grote verschuiving komt in Tv-verbruik. Dat kunnen jullie niet tegenhouden. Enkel nieuwe klanten lokken met “interessante” aanbiedingen is jullie gegund. Maar klantentevredenheid gaat verder. De groep bestaande klanten betaalt maar door. De hardware bij klanten is bijna klaar voor het museum. Elk jaar een mooie winst. Sorry maar dit verhaal neemt voor mij een einde. Ik heb er zelf extra geld voor over om te investeren in een betere toekomst (zonder Telenet)

 

Het is onzinnig om steeds maar meer toeters en bellen te geven als oa. de apparatuur niet meer kan volgen, met een Ferrari door de dorpskern rijden kan ook maar aan 50/30km per uur.

Downgraden kost evenveel als op het huidige abonnement blijven, alle kortingen vallen dan weg. Lepe truc die niet wordt geapprecieerd, zeker niet voor een fan van het eerste uur!

Trouwe klanten worden niet echt beloond zoals een nieuwe klant met PRIJSKORTINGEN, eens klant hang je vast. Ik heb al eens ferm buiten de deur gekeken en er zijn nog mogelijkheden!

Spijtig maar als het moet, dan ga ik! Er zijn grenzen. Na de elektriciteit en gas zal het dus de telecom worden die we regelmatig gaan checken. Dat zullen we ook wel gewoon worden.

 

Ik heb het eens bekeken en het loont werkelijk de moeite om over te stappen, en eens alles samen te voegen wat wij in huis hebben van gsm, tv en netwerk.
Tenzij jullie met een deftig voorstel op de proppen komen en dit via mail bezorgt, niet via jullie belcentrale want die wimpel ik gewoon af, dit is ook zoiets waar men de mensen heel gemakkelijk  om de tuin kan leiden, men heeft niks bij de hand van gegevens op dat moment, en is dan niet bij machte om het eens rustig na re rekenen, ik ben al 36 jaar klant van telenet en steeds trouw betaald, maar nu is het erover de citroen is stillaan leeg geperst.

 

-de prijs nu al een heel eind duurder is dan in het buitenland voor dezelfde dienstverlening
– het monopolie op de kabel binnenkort voorbij is
– de verhouding prestaties/dienstverleningen tov de prijs van langsom meer scheefgetrokken is
– er voldoende bewijzen zijn dat het ook wat betaalbaarder kan

 

Niet-klanten worden continue “gelokt” met tal van aanbiedingen en voordelen, daartegenover (vermoedelijk om voornoemde uitgaven te compenseren) betalen de VASTE én TROUWE klanten binnenkort weeral wat meer voor hun abonnement !!!
Ik ben in deze manier van werken zéér teleurgesteld.
Het zijn juist de VASTE én TROUWE klanten die immers in de watten moeten gelegd worden, waardoor zij andere mensen gaan motiveren om OOK klant te worden van TELENET. Dat is de enige, echte en juiste tactiek !!!

 

Omdat de veel te hoge prijs enkel een gevolg is van de monpolie positie van telenet.

 

Ik ben het spuugzat …het enige waar belangstelling voor is, is een prijsverhoging.  Ik ben sinds 2000 klant met alles wat ik in huis heb, maar mijn internetradio kan ik geen 5 min laten spelen, omdat het signaal te zwak is. Mijn IPad schakelt constant thuis over naar 3G omdat mijn WIFI uitvalt. Het enige antwoord dat ik hierop krijg is dat er een slechte dekking. Ik heb maandelijks een factuur van om en bij de 100€.
Het is genoeg geweest nu willen wij eerst kwaliteit en GEEN verhoging!

 

Ik betaal al genoeg en eigenlijk teveel voor hetgeen ik krijg, voor de helft van de tijd werkt er wel iets niet en is het internet heeeel traag ! (Laatste telefoon was zelfs de dame waar ik mee sprak heel onvriendelijk en wou niet luisteren naar wat ik te zeggen had!)

 

Omdat de prijzen verhogen zonder echt iets in de plaats te geven (tenzij de loze beloften dat het nog sneller gaat) is een brug te ver voor vele gewone werkende mensen. We worden nog verder als citroenen uitgeknepen. Waarom kosten dezelfde pakketten in onze buurlanden zo weinig en hier zoveel ? Om nog meer dividenden aan Amerikaanse aandeelhouders uit te keren en niet om de service te verbeteren. Het moet stoppen de gewone consument financieel uit te persen.

 

Dit is een beknopte selectie uit de ontvangen argumenten, argumenteer mee en bezorg je argumenten via bovenstaand formulier.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here